Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü -
Gelişim Üniversitesi
  1.   Anasayfa
  2. Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü
  3. Haberler


İstanbul Gelişim Üniversitesi’nde Yeni Bir Bilimsel Araştırma Projesi Başarıyla Tamamlandı!


İstanbul Gelişim Üniversitesi’nde Dr. Öğr. Üyesi Nurgül Erdal tarafından yürütülen “Yabancı Öğrenci Memnuniyetinin Öğrencinin Üniversitesine Duyduğu Güven, Bağlılık ve Sadakatine Olan Etkisinde Akademisyenlerin Dönüşümcü Liderlik Davranışının Aracılık Rolü” (Proje No: SGA-2025-192) başlıklı Bilimsel Araştırma Projesi başarıyla sonuçlanmıştır.


İstanbul Gelişim Üniversitesi’nde Yeni Bir Bilimsel Araştırma Projesi Başarıyla Tamamlandı!

İstanbul Gelişim Üniversitesi’nde Dr. Öğr. Üyesi Nurgül Erdal tarafından yürütülen “Yabancı Öğrenci Memnuniyetinin Öğrencinin Üniversitesine Duyduğu Güven, Bağlılık ve Sadakatine Olan Etkisinde Akademisyenlerin Dönüşümcü Liderlik Davranışının Aracılık Rolü” (Proje No: SGA-2025-192) başlıklı Bilimsel Araştırma Projesi başarıyla sonuçlanmıştır.

Araştırma kapsamında, 10 Eylül 2024 – 20 Şubat 2025 tarihleri arasında devlet ve vakıf üniversitelerinde öğrenim gören 508 yabancı öğrenciyle yüz yüze anket yapılmıştır. Veriler, sosyal bilimlerde kullanılan istatistiksel analiz programlarıyla değerlendirilmiştir.

Sonuçlara göre katılımcılar 42 farklı ülkeden gelmekte olup, ilk sırada Suriye, ardından Irak, İran, Yemen ve Filistin yer almaktadır. Öğrencilerin öğrenim gördüğü bölümler arasında ise 42 farklı alan bulunmakta, İşletme Bölümü ilk sırada yer almaktadır.

Elde edilen bulgular, yabancı öğrencilerin üniversitelerine duydukları memnuniyetin güven, bağlılık ve sadakat düzeyleri üzerinde pozitif etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Kurulan regresyon modelinin %60,7 oranında açıklayıcılığa sahip olması, sonuçların bilimsel açıdan güçlü olduğunu ortaya koymaktadır. Ayrıca, akademisyenlerin dönüşümcü liderlik davranışlarının bu süreçte kısmi aracılık rolü üstlendiği belirlenmiştir.

Bu veriler, üniversitelerde hem liderlik yaklaşımlarının hem de memnuniyet odaklı uygulamaların, öğrencilerin kuruma olan bağlılık ve aidiyet duygularında kritik rol oynadığını göstermektedir. Özellikle yabancı öğrenciler için bu unsurların birlikte ele alınmasının, kurum aidiyetini artırmada ve stratejik planlamalarda önemli bir yol haritası sunduğu sonucuna ulaşılmıştır.

İstanbul Gelişim Üniversitesi, bu tür bilimsel çalışmalarla uluslararasılaşma vizyonunu desteklemeye ve öğrenci odaklı politikalar geliştirmeye devam etmektedir.
                     
                                                                                             
 


Haberler